Ketogenická dieta pre začiatočníkov

Ketogenická alebo keto dieta je vlastne nízkosacharidová dieta s veľmi obmedzeným denným príjmom sacharidov v rozmedzí od 20-30g sacharidov denne, ktorá vám pomôže páliť tuk oveľa efektívnejšie.Po celom svete veľké množstvo ľudí začalo s ketogeickou dietou pre benefity ktoré ponúka ako napríklad chudnutie, zlepšenie zdravotného stavu, a zvýšenie energie. Na našej stránke môžte nájsť rady, typy a jedálničky a všetky potrebné informácie aby ste mohli začať s ketogenickou dietou založenou na konzumácii výživných jedál aj vy, a zmenili tak svoj život.

Ako funguje ketóza ?

Ketogenická dieta funguje na princípe spaľovania molekúl ktoré sa volajú ketóny. Naše telo vytvára ketóny keď potrebuje alternatívny zdroj “paliva” pretože je krvný cukor (glukóza) na nízkej úrovni.

Ak príjmame len veľmi obmedzené množstvo sacharidov v pečeni sa začne proces pri ktorom sa z tuku vytvárajú ketóny ktoré potom slúžia ako palivo pre celé telo a hlavne mozog.

Náš mozog denne spotrebuje veľké množstvo enerige a tú nedokáže prijať priamo z tukov, musí využívať buď glukózu alebo ketóny.

Pri keto diete celé vaše telo začne využívať ako zdroj energie tuky.Začne sa  spaľovanie tukov 24 hodín denne 7 dní v týždni.Čím nižšia bude hladina inzulínu v krvi, tým viac tukov bude vaše telo spaľovať. Bude pre vás oveľa jednoduchšie spáliť tuk z problémových miest ako brucho, boky, zadok a podobne.

Keď vaše telo produkuje ketóny. Dostane sa do metabolického stavu ktorý sa nazýva ketóza. Najjedoduchší spôsob ako dosiahnuť ketózu je držať hladovku = nejesť vôbec nič, ale nikto nemôže hladovať večne 🙂 takže to nebude najlepší nápad z pohľadu celkového zdravia. Na druhú stranu  pri ketodiete môžete  jesť do sýta a aj tak  dosiahnuť stav ketózy a tým pádom schudnúť.

 

ketóny, tuky , ketóza
proces ketózy

Čo jesť a čomu sa vyhýbať?

  • čo jesť – mäso, ryby, vajcia , zeleninu, a prírodné tuky ako maslo ,olivový olej, kokosový olej
  • čomu sa vyhýbať – cukor, sladkosti, jedlá čo obsahujú múku, jedlá čo obsahujú škrob (chlieb, ryža, cestoviny, fazule, zemiaky)

Základné pravidlo je:” jedzte keď ste hladní.”Nemusíte rátať žiadne kalórie ani vážiť jedlo. Vyraďte zo stravy odtučnené produkty a výsledky sa dostavia velice rýchlo.Vyberte si nejaký z receptov na našej stránke.

 

 

Základné potraviny

čo jesť pri nizkosacharidovej diete
množstvo sacharidov je uvedené na 100g

Čomu sa vyhýbať pri nízkosacharidovej / keto diete

množstvo sacharidov je uvedené na 100g

Čo piť pri nízkosacharidovej alebo keto diete ?

čo piť pri keto diete

Kto by mal zvážiť riziká pred začatím diety ?

Väčšina ľudí môže začať s nízkosacharidovou dietou bez obáv.No ak patríte do jednej z týchto troch skupín mali by ste byť opatrnejší a venovať viac času príprave .

  • Ak sa liečite na cukrovku a beriete inzulín
  • Ak sa liečite na vysoký krvný tlak.
  • Ak kojíte dieťa

Ak nepatríte ani do jednej z týchto skupín nič by vám nemalo brániť začať.

Aké sú zdravotné benefity ketogenickej(keto diety)?

  • Zníženie hmotnosti. S nízkosacharidovou dietou je možné schudnúť naozaj rýchlo, bez počítania kalórií, váženia potravín alebo drahých 100% účinných magických prípravkov na chudnutie.
  • Obnovenie správneho fungovania trávenia.Vo väčšine prípadov, ľudia ktorý začali s nízkosacharidovou dietou zaznamenali znížený výskyt dokonca úplne zmiznutie problémov ako  plynatosť, zápcha, hnačka, pálenie záhy, hlasité pohyby čriev alebo bolesti brucha.
  •  Pomôže so závislosťou na cukre. Cukor je pre náš mozog ako droga. Veľa ľudí ma problém odolať sladkostiam a sladeným nápojom pretože sladká chuť v ústach spôsobuje v našom mozgu blažený pocit podobný tomu ako keď si fajčiar zapáli cigaretu. Nízkosacharidová dieta pomôže potlačiť nutkanie na cukor už v prvých týždňoch v niektorých prípadoch ho dokáže aj úplne eliminovať.
  • Môže pomôcť pri liečbe cukrovky 2. typu.